Dość popularnym rodzajem firmy jest jednoosobowa działalność gospodarcza. Niskie koszty działalności, większa możliwość swobody w pracy to tylko nieliczne zalety takiej formy działalności gospodarczej. Jednak im mniejsza firma, tym mniejsze zasoby finansowe na odpowiednią reklamę. Promocja firmy i dotarcie do świadomości potencjalnych klientów jest pracochłonne oraz drogie. Sam szyld dla firmy może kosztować kilkaset złotych, banery reklamowe kolejne kilkaset złotych, oklejenie samochodu logo firmy następne kilkaset złotych i kolejne wydatki na reklamę takie jak ulotki czy gadżety reklamowe też będę kosztować. Odpowiednia reklama to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Niewielkie jednoosobowe firmy bez znacznego kapitału początkowego mogą sobie pozwolić co najwyżej na wybranie pojedynczej profesjonalnej formy reklamy. Wiele osób decyduje się na prowadzenie małej firmy ze względu na niższe koszty utrzymania firmy na rynku, aczkolwiek koszt dobrej reklamy dla każdej firmy jest taki sam. Przedsiębiorstwa w Poznaniu można znaleźć na każdej ulicy. Przedsiębiorstwa usługowe, restauracje, bary czy sklepy często oprócz reklam mają w swoich witrynach powieszone zachęcające slogany oraz informacje o promocjach. Jeżeli jednoosobowa firm posiada swoje fizyczne biuro w miejscu dookoła, którego przechadzają się ludzie również może tanim kosztem zamontować na witrynie lub oknie informacje o prowadzonej działalności i przykłady cen. Jednak ciekawym sposobem na reklamę małym kosztem są ogłoszenia. Poznań jest dużym miastem, w którym mieści się kilka ogólnodostępnych galerii handlowych i hipermarketów, w których są zamontowane specjalne tablice ogłoszeniowe, na których można zamieszczać ogłoszenia za darmo. Wystarczy wypełnić często leżący na półce pod tablicą formularz z treścią ogłoszenia lub przynieść własne gotowe. Żeby darmowe ogłoszenie wyróżniało się na takiej tablicy powinno być wyraźne, czytelne i kolorowe lub napisane pogrubioną czcionką, nawet bezpłatne ogłoszenia Poznań mogą być skuteczną forma reklamy.